Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02177381767 - 09123972234 - 09333577698 - 09128088402

آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
مزایای فوم کدام است؟
مدیریت سایت
۴ شهریور ۱۴۰۲
180بازدید

مزایای فوم کدام است؟

مزایای فوم سرد چیست؟

مزایای فوم سرد Advantages of cold foam در حوزه خرید و فروش این نوع از فوم‌ها بسیار مهم است. سعی کنید فراموش نکنید که انواع فوم سرد را نمی‌توان در هر شرایط و هر موردی استفاده کرد، بلکه لازم است تا حتماً این نوع از فوم‌ها را در جای مخصوص به خود به کار برد.

فراموش نکنید که بازرگانی شیمیایی پارس یکی از شرکت‌های بزرگی در این زمینه است که می‌توانید انواع فوم سرد و همچنین انواع فوم گرم را از آنجا خریداری کنید. در ادامه هم در مورد مزیت‌های فوم سرد و هم در خصوص ویژگی‌های مربوط به بازرگانی شیمیایی پارس توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

مزایای فوم کدام است؟

 

فوم سرد چیست؟

 

پیش از بررسی بحث مزایای فوم سرد، بهتر است ابتدا بدانیم که فوم سرد به طور کلی چیست و چه ماهیتی دارد. فوم‌ها به دو گروه فوم نرم و فوم سخت تقسیم‌بندی می‌شوند. فوم‌های نرم را می‌توانیم به دو دسته فوم‌های سرد و همچنین فوم‌های گرم طبقه‌بندی کنیم که هر کدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خودشان را داشته و در ادامه در خصوص این مزیت‌ها توضیحات کافی را ارائه خواهیم کرد. معمولاً فوم‌های سرد را به نام فوم‌های انعطاف‌پذیر پلی یورتان نیز می‌شناسند و این موضوع سبب می‌شود تا گاهی اوقات به جای نام فوم سرد، نام فوم پلی یورتان را بشنوید.

ماهیت و ساختار این فوم‌ها به شکلی است که دارای ساختار‌های سلولی باز می‌باشند. این ساختار‌های سلولی باز به شکلی هستند که سلول‌های هوا به سادگی در بین آن‌ها می‌توانند رفت و آمد کرده و به همین دلیل این فوم‌ها می‌توانند در زمانی که آن‌ها را فشار می‌دهید تغییر شکل دهند.

همچنین بخوانید: مواد فوم گرم

 

مزایای فوم سرد

اما مزایای فوم سرد چیست؟ این مزیت‌ها که در واقع کاربرد‌های این نوع از فوم‌ها را تعیین می‌کنند، می‌توانند در چند مورد خلاصه شوند.

  • ضد آب

اولین مورد در خصوص ضد آب بودن انواع فوم سرد است. فوم‌های سرد به دلیل ساختاری که دارند، پروسه‌ای که طی کرده‌اند تا تولید شوند و همچنین به دلیل متریال‌های اولیه‌ای که دارند، ضد آب هستند و آب به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌کند. این موضوع سبب می‌شود تا فوم‌های مورد نظر ما بتوانند در محیط‌های مختلف استفاده شوند و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

  • ضد رطوبت

مورد بعدی در خصوص ضد رطوبت بودن این فوم‌ها است. ضد رطوبت بودن فوم‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر آب، حتی رطوبت هوا نیز در فوم سرد نفوذ پیدا نکند. می‌دانید که بسیاری از فوم‌ها می‌توانند ضد آب باشند و آب را به خود جذب نکنند، اما ضد رطوبت نیستند و رطوبت هوا و محیط اطراف می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی آن‌ها داشته باشد.

  • وزن سبک

از جمله دیگر مزایای فوم سرد می‌توان به وزن سبک فوم‌ها اشاره کرد. وزن سبک فوم‌ها در حقیقت مربوط به آن می‌شود که متریال اولیه و سازنده آن‌ها سبک است و در وهله دوم نیز مربوط به آن است که این فوم‌ها دارای فضای خالی بسیار زیادی هستند که داخل این فضا‌های خالی با مولکول‌های هوا پر می‌شود.

 

قابل استفاده در مکان‌های مختلف

مورد پایانی که جزء مزایای فوم سرد محسوب می‌شود، مربوط به قابل استفاده بودن این فوم‌ها در مکان‌های مختلف است. این نوع از فوم‌ها را می‌توانید در مکان‌های مختلف استفاده کنید و نیازی نباشد تا نگرانی از بابت متریال و ساختار آن‌ها داشته باشید.

 

ماده اولیه فوم سرد

 

اطلاع از مواد اولیه‌ای که می‌توانند فوم‌های سرد را بسازند می‌تواند همچون اطلاع از مزایای فوم سرد برای شما جالب توجه باشد. متریال اولیه‌ای که می‌تواند این نوع از فوم‌های سرد را تشکیل دهد با نام یونولیت پروپان شناخته می‌شوند. یونولیت پروپان در صنایع پتروشیمی و تحت فرایند‌های پیچیده‌ای به شکل جامد تبدیل شده و سپس از آن برای تشکیل فوم‌های سرد استفاده می‌کنند.

دیگر موادی که در این بین وجود دارند نیز شامل پلی ال و ایزوسیانات می‌شوند. نوع ایزوسیاناتی که در فوم‌ها به کار می‌رود تعیین می‌کند که فوم‌های نرم ما از نوع سرد باشند و یا از نوع گرم باشند. داخل فوم‌های سرد نوع این ماده با نام MDI شناخته می‌شود.

شماری از موارد همچون صنایع خودروسازی برای آن که بتوانند فوم سرد را به شکل مناسبی به کار ببرند از دستگاه‌های تمام اتوماتیک برای تزریق آن در قالب‌های مخصوص بهره می‌برند. در حین قالب‌گیری این فوم‌ها نیز از واکس‌های جدا‌کننده و حلال‌هایی که بر پایه آب تنظیم شده‌اند استفاده می‌شود.

نکات

یکی از نکاتی که در تزریق و مخلوط کردن مواد اولیه فوم سرد وجود دارد نحوه تزریق و هم زدن آن‌ها است. می‌توانید مواد فوم سرد را هم به صورت دستی و هم به شکل استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک مخلوط کنید و همگن سازید. در صورت استفاده از دستگاه باید بدانید که معمولاً دستگاه برای هم زدن مواد فوم از نوسانات بالا و پایین فشاری استفاده می‌کند که سبب می‌شود فوم هرچه بهتر و بیشتر مخلوط شود.

برای آن که فوم سرد نرم‌تری داشته باشیم باید میزان ایزوسیانات فوم را از حد نرمال و طبیعی خودش کمتر کنیم. میزان ماده پلی ال نیز بر روی نرمی و سفتی فوم تأثیر‌گذار است، اما میزان اثر آن کمتر از ایزوسیانات است. مورد بعدی که می‌تواند بر روی نرمی فوم اثر کند دانسیته آن است. دانسیته به مقدار وزن حجمی فوم گفته می‌شود. هر قدر دانسیته کمتر باشد فوم نرم‌تر خواهد بود.

زمانی که فوم سرد را می‌سازند نیاز است تا بین سلول‌ها و اجزای بنیادین آن خلا‌هایی را برای رفت و آمد هوا ایجاد کنند. برای این کار یا باید از غلطت‌های فشاری و کششی استفاده کنند و یا آن که می‌توانند از طریق وکیوم کردن این فضا‌های خالی را به وجود بیاورند.

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

از جدیدترین تخفیف ها و اطلاعیه ها بهره مند شوید.

    ارتباط با ما

    آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

    محصولات

    در نقشه پیدا کنید

    مشاوره رایگان

    تماس تلفنی