Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02177381767 - 09123972234 - 09333577698 - 09128088402

آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
دو اتیل هگزیل اکریلات چیست؟
مدیریت سایت
۵ شهریور ۱۴۰۲
190بازدید

دو اتیل هگزیل اکریلات چیست؟

دو اتیل هگزیل اکریلات چیست؟

دو اتیل هگزیل اکریلات

دو اتیل هگزیل اکریلات (Diethylhexyl acrylate) یکی از مهم ترین اجزایی است که در صنایع گوناگون به کار برده می شود و نقش مهمی را بازی می کند، در صنایع گوناگون فعالیت های زیادی برای سهولت کارها روز به روز در حال انجام است.. این مواد در اصل به صورت یک مایع شفاف و بی رنگ هستند، که از موارد به کار برده شده از این مایع می توان به پلیمرهایی با جذب بالا، چسب، رزین، جوهر، رنگ و … اشاره کرد. این مایع دارای ثبات بالایی است و با آب حلالیت بسیار پایینی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این ماده بیشتر آشنا کنیم:

 

دو اتیل هگزیل اکریلات چیست؟

 

همان طور که ذکر شد، دو اتیل هگزیل اکریلات یک مایع با بوی مشخص و بی رنگ و شفاف است که خواص شیمیایی و فیزیکی مخصوص به خود را دارد. این محلول حلالیت کمی با آب داشته و در الکل و اتر کاملا حل می شود. نکته مهمی که باید راجع به این ماده بدانید، این است که کاملا قابل احتراق است و باید از اشعه، جرقه، شعله و هر مواد اشتعال زا دیگر دور بماند. این ماده به راحتی با سایر حلال های آلی قابل مخلوط شدن است. همچنین دو اتیل هگزیل اکریلات می تواند زنجیره پلیمری را با پلیمریزه شدن با مولکول های مونومری تشکیل دهد.

در اصل می توان این ماده را در کاربرد وسیعی برای تشکیل کوپلیمرها و هموپلیمرها دانست. همانطور که به آن اشاره کردیم، این ماده در هنگامی که به هر دلیلی دچار اشتعال شود، انواع مواد سمی مانند کربن مونو اکسید و کربن دی اکسید از خود آزاد می کند. می توانید دو اتیل هگزیل را از برند های عرضه کننده فوم اسپری پلی یورتان تهیه کنید.

از جمله مهم ترین ساختارهای شیمیایی این ماده می توان اشاره کرد که دارای فرمول مولکولی C11H20O2 است. همچنین شکل و حالت فیزیکی آن کاملا بی رنگ دارد. این مایع از نقطه جوش ۲۱۵ تا ۲۱۹ برخوردار بوده و نقطه اشتعال در آن ۱۷۵F است. در اصل می توان نام شیمیایی این محلول را دو اتیل هگزیل اکریلات دانست، که از ویژگی های مطرح و ایده آلی، چه از لحاظ شیمیایی و چه از لحاظ فیزیکی برخوردار است. به همین دلیل می توان از آن در کاربرد های گسترده ای استفاده کرد. بنابراین نمی توان اهمیت این ماده را به عنوان مواد اولیه پلی یورتان نادیده گرفت. می توانید دو اتیل هگزیل اکریلات را از برند های مطرح تهیه کنید و هزینه ارزنده ای بابت آن پرداخت نمائید. شانس موفق شدن در پروژه های مهم، مراجعه به برند شناخته شده است.

مزایای دو اتیل هگزیل اکریلات در تولید رنگ

به علت اینکه ۲HEA در تماس با عوامل محیطی مخرب بسیار مقاوم است. پس زمانی که در ساخت رنگ و انواع مواد پوششی به کار می‌رود باعث می‌شود تا این محصولات مقاومت زیادی در برابر اشعه نور خورشید پیدا کنند. همچنین استحکام بالایی در برابر آب، عوامل تخریب کننده از طرف هوا و انعطاف پذیری در هر دمایی داشته باشند. پس به طور کلی اضافه کردن ۲ اتیل هگزیل اکریلات به رنگ‌ها و انواع مواد پوششی با میزان فراریت خیلی کم می‌تواند کیفیت این محصولات را تا حد زیادی افزایش دهد.

خطرات ۲ اتیل هگزیل اکریلات

به طور کلی این ماده خطرات زیادی برای افراد ندارد. بیشترین مضراتی که این ماده برای انسان دارد زمانی است که به طور مستقیم ۲ اتیل هگزیل اکریلات را استنشاق کنید. چون در این صورت بیشتر مسیر تنفسی شما آسیب دیده و دچار سوزش می‌شوند. البته بر اثر تماس مستقیم با پوست هم باعث خارش و التهابات پوستی به صورت موضعی می‌شود. در برخی شرایط می‌تواند باعث سوختگی های سطحی در قسمت های حساسی از پوست شود.

 

کاربرد دو اتیل هگزیل اکریلات

 

از جمله مهم ترین دلایل کاربرد های این محصول این می باشد، که مورد محبوبیت در بین همه صنایع و همه کاربرد ها واقع شده است. در اصل نمایندگی های زیادی هستند که به عرضه باکیفیت ترین دو اتیل هگزیل اکریلات و فوم اسپری پلی یورتان می پردازند. تنها کافی است با کارشناسان این برند ها تماس بگیرید تا از کاربرد های این محصول اطلاع کسب کنید و آن ها را تهیه کنید. این کاربرد ها به صورت زیر است:

  • استفاده از دو اتیل هگزیل اکریلات در فرآیند تولید اسید اکریلیک، استرها، آمید، متاکریلات، آکریلنیتریل، مینات، وینیل استات، وینیل کلراید، وینیلیدین کلرید، استایرن، بوتادین و پلی استرهای غیر اشباع
  • استفاده از آن در تولید چسب های مخصوص به فشار
  • استفاده از این ماده در فرمولاسیون رنگ لاتکس به دلیل مقاومت دو اتیل در برابر آب، انعطاف پذیری دمای پایین، مقاومت در برابر هوا و نور خورشید
  • استفاده از این ماده برای ساخت چسب، رزین و رنگ ها
  • استفاده برای مواد افزودنی و اصلاح کننده انواع مواد پلاستیکی
  • استفاده از دو اتیل هگزیل اکریلات فراوان در تولید کوپلیمر و هموپلیمرها

با توجه به انواع کاربردهای وسیع دو اتیل هگزیل اکریلات نمی توان با مراجعه به هر برندی این محصول را تهیه کرد. به این ترتیب باید با اندکی تحقیق و بررسی آن ها را تهیه کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت های مطرح از به روزترین قیمت این ماده و حتی مواد فوم عایق صوتی پاششی اطلاع کسب کنید. شما می توانید این ماده را برای انواع نیاز های خود، در صنایع مختلف تهیه کنید.

 

نحوه نگهداری دو اتیل هگزیل اکریلات

این ماده از جمله محلول های صنعتی است که باید در دمای پایین‌تر از ۲۵ درجه سانتی‌گراد محافظت شود. البته برای پیشگیری از پلیمریزاسیون این مایع صنعتی باید به آن ماده دیگری به نام MEHQ اضافه کنید. همیشه برای نگهداری این ماده شیمیایی به یاد داشته باشید که از ظرف های فولاد ضد زنگ و محفظه های آلومینیومی استفاده نکنید. چون ممکن است که ۲ اتیل هگزیل اکریلات سبب خوردگی این محفظه های نگهدارنده شده و آلودگی هایی ایجاد کند. البته میزان سمی بودن ۲ اتیل هگزیل اکریلات نسبت به برخی مواد شیمیایی مشابه کمتر است. پس نگهداری و استفاده از این محصول به نسبت کار آسانی خواهد بود.

 

بازار مصرف دو اتیل هگزیل اکریلات

با توجه به این موضوع که ۲ اتیل هگزیل اکریلات در حلال های آلی قابل حل شدن است. بنابراین صنایع مختلفی مانند حلال‌ها، تولیدکننده رایحه‌ها و طعم دهنده ها مشتریان عمده این ماده شیمیایی هستند. پس می‌توان گفت که این محلول به علت واکنش پذیری فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از پیشگامان صنعت در تولید طیف گسترده‌ای از محصولات است. در این میان می‌توان به کاربرد این ماده در صنایع مختلفی اشاره کرد:

  • صنعت چسب
  • مواد لازم برای مهر و موم
  • سوخت های مختلف و افزودنی های سوختی
  • افزودنی های رنگی
  • ساخت مواد پوششی
  • ساخت حلال ها
  • مصالح ساختمانی
  • ضد فوم در صنایع نساجی
  • تولید کاغذ
  • افزودنی های سوختی دیزلی جهت کاهش گازهای گلخانه ای
  • صنایع کشاورزی
  • تولید محصولات چرمی
  • ساخت روان کننده های مختلف و گریس
  • محصولات بهداشتی مراقبتی
  • تولید محصولات پلاستیکی و تجهیزات لاستیکی
  • و غیره

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

از جدیدترین تخفیف ها و اطلاعیه ها بهره مند شوید.

    ارتباط با ما

    آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

    محصولات

    در نقشه پیدا کنید

    مشاوره رایگان

    تماس تلفنی