Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02177381767 - 09123972234 - 09333577698 - 09128088402

آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
بررسی ایزوسیانات کارون
مدیریت سایت
۲۹ مرداد ۱۴۰۲
186بازدید

بررسی ایزوسیانات کارون

بررسی ایزوسیانات کارون

ایزوسیانات چیست؟

به طور کلی هر ماده‌ای که دارای ساختار مولکولی باشد و در خود حداقل یک گروه از ایزوسیانات را جای داده باشد به آن ایزوسیانات گفته می‌شود. این ماده شیمیایی مهم‌ترین ویژگی که دارد واکنش بالای آن در دماهای پایین می‌باشد. لازم است بدانید این ماده نوعی هاردنر به حساب می‌آید که در فوم سازی کاربرد بسیاری دارد. در واقع می توان گفت نقش آن افزایش میزان سفتی و سختی محصولات است.

این ماده شیمیایی مهم‌ترین مواد اولیه پلی یورتان به شمار می‌رود‌. همچنین کاربردهای وسیع دیگری نیز در صنایع مختلف دارد. توجه داشته باشید هم اکنون در بازار دو دسته ایزوسیانات داخلی و ایزوسیانات خارجی عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارد. در بین ایزوسیانات داخلی ایزوسیانات کارون بسیار پرطرفدار بوده لذا از کیفیت بالایی برخوردار است.

بررسی ایزوسیانات کارون

 

همان‌طور که گفته شد از جمله انواع ایزوسیانات داخلی، می ‌توان به ایزوسیانات پتروشیمی کارون اشاره کرد. این برند معروف ایرانی به طور گسترده در ایران برای تهیه فوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی باید بدانید شرکت پتروشیمی کارون که به عنوان اولین تولیدکننده ایزوسیانات در خاورمیانه شناخته می‌شود با استفاده از کلر، مونوکسید کربن، هیدروژن و اسید نیتریک توانسته انواع محصولات اصلی پتروشیمی از جمله ایزوسیانات را با کیفیت بسیار عالی تولید کند و به بازار فروش عرضه نماید. ایزوسیانات کی پی ۲۰۰ پتروشیمی کارون از ترکیب ایزوسیانات های آروماتیک سه حلقه ای، دو حلقه ای و ترکیبات با جرم مولکولی بالا ایجاد می‌شود از این رو دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

تولوئن دی ایزوسیانات کارون

شرکت پتروشیمی کارون مهم‌ترین تولیدکننده انواع ایزوسیانات در کشور است و در ابتدا ایزوسیانات tdi را روانه بازار نموده است. این نوع ایزوسیانات که جزو اعضای خانواده ماده شیمیایی به شمار می‌رود مرتبط با شاخه شیمی پلی یورتان می‌باشد. خوب است بدانید تولوئن تی دی آی از واکنش مجاورتی دی نیترو تولوئن به دست می‌آید. در خصوص کاربردهای این نوع ایزوسیانات باید بدانید استفاده های متعددی از این ماده شیمیایی می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
ساخت انواع چسب ها و الاستومرها
کاربرد در صنایع مبلمان
به کاربردن در وسایل خواب و زیر فرشی
استفاده در صنایع بسته بندی
به کار گرفتن در روکش ها و پوشش ها
کاربرد در وسایل حمل و نقل

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

از جدیدترین تخفیف ها و اطلاعیه ها بهره مند شوید.

    ارتباط با ما

    آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

    محصولات

    در نقشه پیدا کنید

    مشاوره رایگان

    تماس تلفنی