Flat Preloader Icon

شماره تماس : 02177381767 - 09123972234 - 09333577698 - 09128088402

آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
عوامل اصلی موثر بر DBTT فلز مقاوم در برابر چیست ؟
مدیریت سایت
۲۳ مرداد ۱۴۰۲
134بازدید

عوامل اصلی موثر بر DBTT فلز مقاوم در برابر چیست ؟

عوامل اصلی موثر بر DBTT فلز مقاوم در برابر چیست ؟

(۱) بالاتر خلوص ، پایین DBTT. شکنندگی فلزات مقاوم در برابر ناخالصی های بینابینی (۰ ، N ، C ، S ، P ، و غیره) بسیار حساس است ، مانند هدف مجموعه ای بیش از تولید صنعتی ، DBTT را به طور قابل توجهی افزایش می دهد در دمای اتاق با درجه حرارت خالص ۵. تفاوت های نژاد در فلزی DBTT XiaWen در رابطه با حلالیت جامد از ناخالصی است. در خنک کننده سرعت خنک کننده ثانویه به دمای اتاق, حفظ در V و VI. قبیله فلزی راه حل جامد از ترکیب ناخالصی بینابینی همانطور که در جدول نشان داده شده است. می توان آن را از جدول دیده که حلالیت جامد تنگستن و مولیبدن به ناخالصی های interspace بسیار کم در دمای اتاق است, در حالی که فلزات گروه v تانتالیوم و نیوبیوم چند سفارشات از قدر بالاتر. به طور کلی ، محتوای ناخالصی interspace از قطعات متالورژی پودر تنگستن مولیبدن تولید شده توسط صنعت در محدوده ۰/۰۰۳ ٪ ~ o. 006 ٪ (به عنوان مثال ، ۳۰ × ۱۰-۶ ~ ۶۰ × ۱۰-۶) ، که به مراتب فراتر از حلالیت جامد آن در دمای اتاق کنترل می شود. بنابراین ، صنعتی خالص W و Mo هنوز هم آلیاژهای polyphase اشباع شده با ناخالصی در دمای اتاق ، و شکنندگی پردازش در دمای اتاق جدی است. با افزایش دما ، حلالیت در افزایش ناخالصی interstice و افزایش انعطاف پذیری ، بنابراین دمای انتقال شکننده پلاستیک تنگستن و مولیبدن بالاتر از دمای اتاق است. تانتالم و شمش نیوبیوم تحت خلاء آماده شده ، با محتوای ناخالصی شکاف هنوز در حلالیت جامد از دمای اتاق ، تک فاز ، دمای پلاستیک انتقال شکننده پایین تر از دمای اتاق است ، و انعطاف پذیری دمای اتاق خوب است. در دمای بالا (در هوا), آن را بسیار آسان برای جذب ناخالصی های گاز و شکننده تبدیل, و شمش همه به چوب در دمای اتاق پردازش. جزء نهایی از Si ، Al و K دوپ منبع نور الکتریکی سیم تنگستن معادل تنگستن خالص است ، اما با توجه به حضور حباب های پتاسیم (نگاه کنید به افزایش حباب پتاسیم از سیم تنگستن دوپ) ، DBTT آن حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد بالاتر از سیم تنگستن خالص است. علاوه بر این از رنیوم در حد اعتدال DBTT را کاهش دهد.

عوامل اصلی موثر بر DBTT فلز مقاوم در برابر چیست ؟

(۲) VI. DBTT فلز نسوز و مواد است که از نزدیک به ریزساختار مرتبط. اولا ، DBTT دارای یک رابطه خطی با لگاریتم اندازه دانه از مواد فلزی ، و DBTT با پالایش اندازه دانه کاهش می یابد. پردازش از دم کردن خالی کریستال درشت باید در دمای بالا انجام شود ، در غیر این صورت آن را شکننده خواهد بود. علاوه بر این ، فلز در محدوده درجه حرارت خاص ، با افزایش درجه تغییر شکل ، تغییر ریزساختار ، DBTT به تدریج کاهش می یابد ، بنابراین یک تغییر شکل سخت شدن اثر وجود دارد ، که به تغییر ترکیب مواد ، تنها افزایش درجه پردازش تغییر شکل پلاستیک ، همکاری با بازپخت استرس ، ایجاد تغییر شکل مواد در طول جهت اصلی توزیع فیبر ساده پردازش سازمان , و فیبر بیشتر, کمتر DBTT. به عنوان مثال ، پس از شمش تنگستن به فیلامان در حدود ۱۳۰۰ ° c پردازش می شود ، DBTT به حدود ۴۰۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد. پس از ۸۰ ٪ تغییر شکل ، DBTT از حدود ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد به دمای اتاق نزدیک کاهش می یابد. با تنش بازپخت, تغییر شکل سرد در دمای اتاق می تواند تحقق یابد. بنابراین VI. خانواده از شکنندگی فلز مقاوم در برابر حرارت حساس به ساختار است. DBTT از تانتالم خلوص بالا و فلزات نیوبیوم به ساختار بسیار حساس نیست, اما تانتالم سیم آزمایش خم نشان می دهد که آن را هنوز هم در چقرمگی فیبر خوب.

 

(۳) دولت استرس تاثیر مهمی در DBTT. یک فلز مقاوم با تغییر شکل ناهموار و سطح دندانه دار ، به علت تنش کششی ، به خصوص بار تنش کششی سه طرفه ، موجب شکستگی شکننده می شود. تنگستن یک ماده است که بسیار حساس به شکاف است. روش های مختلف آزمایش ، با توجه به حالت های مختلف استرس و نرخ تغییر شکل ، DBTT آزمون متفاوت است. DBTT اندازه گیری شده توسط آزمایش مهر زنی و یا آزمایش خم در توافق خوب با وضعیت مهندسی واقعی است. با این حال ، درجه شکنندگی تنگستن و مولیبدن در دمای اتاق متفاوت است. هنگامی که کریستال ایزومتریک در مراحل اولیه تبلور مجدد شکل می گیرد ، شکستگی شدید شکننده در دمای اتاق رخ خواهد داد. هنگامی که تبلور مجدد دانه های ایزومتریک با حرارت بالا بازیابی آنیل تشکیل, دانه های ایزومتریک خواهد چقرمگی بالا در دمای اتاق. با تکمیل تبلور مجدد ، دانه های ایزومتریک رشد خواهد کرد ، و در نتیجه دمای اتاق شکنندگی. این است با توجه به تشکیل دانه تبلور مجدد و تجمع ناخالصی های بینابینی در مرزهای دانه. بنابراین ، تشکیل و رشد دانه تبلور مجدد باید در پردازش و استفاده از تنگستن و مولیبدن جلوگیری می شود. که در ۱۹۹۰, مطالعه توسط ژو meiling و همکاران. در چین نشان داد که ردیابی زمین نادر La2O3 به مولیبدن اضافه شد. شکنندگی از تبلور مجدد مولیبدن در دمای اتاق را می توان به وضوح با اضافه کردن ۳ ٪ La2O3 بهبود یافته است. پس از بازپخت در ۱۹۰۰ ° c ، کشیدگی سیم مولیبدن خوب و سیم مولیبدن خالص به عنوان بالا به عنوان ۲۰ ٪ بود ، در حالی که دومی کاملا شکننده بود. که در ۱۹۹۲, ژانگ چین jiuxing و ژو meiling تاریخ عضویت ۰/۲% ~ ۲% La2O3. آزمایش تاثیر دمای بالا بازپخت تبلور مجدد از بشقاب مولیبدن و بشقاب مولیبدن خالص ثابت اثر سخت شدن بشقاب مولیبدن La2O3 دوباره, چقرمگی ضربه آن بود ۴/۵ بار که از بشقاب مولیبدن خالص. آنها همچنین DBTT خود را اندازه گیری, ۲% La2O3, توسط خم. DBTT از بشقاب مولیبدن شده است کاهش می یابد به یک ۸۳ ° c, در حالی که بشقاب مولیبدن خالص نشان داده است شکستگی شکننده کامل (تبلور مجدد شکستگی شکننده) در دمای اتاق.

 

لوله زیرکونیوم با هیدروژن شکنندگی دارای خواص هسته ای عالی است و به طور گسترده ای به عنوان مواد پوششی در راکتورهای هسته ای استفاده می شود. هیدروژن به راحتی به زیرکونیوم جذب می شود, و آن است که اغلب اجتناب ناپذیر به استنشاق هیدروژن به لوله های زیرکونیوم در فرایند تولید و محیط نرم افزار. هیدروژن اشغال فضای چهار ضلعی در زیرکونیوم, و زمانی که محتوای هیدروژن بیش از ۰/۰۰۱%, آن را به عنوان هیدرید رسوب. وجود و توزیع قطعات هیدرید منجر به آسیب های جدی از لوله های آلیاژ زیرکونیوم می شود. شکنندگی هیدروژن را می توان با بهبود توزیع هیدرید جلوگیری کرد. در استفاده ، انعطاف پذیری از زیرکونیوم کاهش می یابد زمانی که استرس کششی عمود بر هیدرید نازک و یک طرفه است. هنگامی که استرس کششی موازی به یک طرفه نازک است, آن را تا به اثر کمی بر روی انعطاف پذیری از مواد. بنابراین ، هنگامی که هیدرید در جهت پیرامونی (یا مماسی جهت) توزیع شده است ، آن را به مواد مفید است. هنگامی که هیدرید در جهت شعاعی توزیع می شود ، تولید کرک شکننده آسان است. F48 به این معنی است که زاویه بین هیدرید و مماس از لوله ۴۸ است. ~ ۹۰. درصد از تعداد برش در محدوده. بزرگتر f48 ، توزیع شعاعی بیشتر و شکنندگی شدید تر. توزیع هیدرید مربوط به فرآیند پردازش لوله و عملیات حرارتی است. F48 یکی از شاخص های مهم برای تست کیفیت لوله های زیرکونیوم است. F48 ≤ ۰/۳ استاندارد واجد شرایط است.

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

از جدیدترین تخفیف ها و اطلاعیه ها بهره مند شوید.

    ارتباط با ما

    آدرس: تهران، تهرانپارس، بلوار شهید ناصر کاظمی (شاهد)، پلاک 426، واحد 10

    محصولات

    در نقشه پیدا کنید

    مشاوره رایگان

    تماس تلفنی